Λάρισα 30/01/06

Ανακοίνωση
Για την αύξηση της προκαταβολής φόρου.


Η αύξηση της προκαταβολής φόρου για Α.Ε., Ε.Π.Ε., συνεταιρισμούς και τράπεζες δεν είναι κεραυνός εν αιθρία, ούτε κάποιο κόλπο, της κυβέρνησης για να αυξήσει τα έσοδα του προϋπολογισμού, όπως επιχειρήθηκε να παρουσιαστεί από τα μεγάλα ΜΜΕ. Οι δήθεν κόντρες Κυβέρνησης και ΣΕΒ δεν είναι, παρα μόνο για το θεαθήναι.
Και βέβαια το μέτρο αυτό θα επεκταθεί στο 100% του φόρου.
Αυτή είναι η μισή αλήθεια που λέγεται. Η άλλη μισή είναι ότι η αύξηση της προκαταβολής φόρου στο 100% θα επεκταθεί σε όλους τους μικρομεσαίους και επαγγελματίες και σε κάθε μορφής επιχείρηση. Εκεί είναι και η μεγάλη μπάζα μιας και με την περαίωση και τους αυξημένους συντελεστές κέρδους οι φόροι θα είναι αυξημένοι.
 

Για την Ε.Λ.Ν.Λ. η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη.
Το μέτρο αυτό εξάλλου συγκαταλέγεται στα μέτρα που είχε προτείνει η επιτροπή αναμόρφωσης του φορολογικού συστήματος που είχε συστήσει ο τότε Υπουργός οικονομικών κ. Χριστοδουλάκης.
Η Ε.Λ.Ν.Λ. και η Π.Ο.Λ. είχε έγκαιρα καταγγείλει τις προτάσεις, αυτής της επιτροπής, με ανακοίνωση που είχε εκδώσει στις 15/04/02 και είχε δημοσιευθεί στον τοπικό τύπο. Για τις προτάσεις που είχε κάνει αυτή η επιτροπή και πολλές από αυτές έχουν ήδη υλοποιηθεί ενώ άλλες βρίσκονται σε εξέλιξη, μπορεί κανείς να ανατρέξει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας μας στο Ιντερνετ που είναι http://www.elnl.gr/CMS/index.php?option=com_content&task=view&id=100&Itemid=45 ή στα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου της εποχής.
Οι προτάσεις της επιτροπής αυτής είναι το ευαγγέλιο της κάθε κυβέρνησης γιατί εναρμονίζονται πλήρως με τις επιταγές του κεφαλαίου και διακρίνονται στο σύνολο τους από καθαρή μεροληψία υπέρ του κεφαλαίου, ενώ η προσπάθεια που γίνεται από την επιτροπή αυτή, για να δικαιολογηθεί η επιδρομή στα λαϊκά εισοδήματα με τα επιχειρήματα της περισσότερης δικαιοσύνης στην κατανομή των φόρων και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της ενίσχυσης των επενδύσεων για να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, είναι τα επιχειρήματα των εκάστοτε κυβερνήσεων που εφαρμόζουν τις μεταρρυθμίσεις.
Θυμίζουμε μερικά σημεία από τις προτάσεις αυτές:

  • Φορολόγηση των αποδοχών σε είδος που χορηγούνται στους μισθωτούς.

  • Μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων μέχρι και κάτω από 20%.

  • Αύξηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος έναντι επομένου έτους που σήμερα είναι 55% σταδιακά στο 100%. Ανάλογη ρύθμιση προτείνεται και για την προκαταβολή φόρου από τους ελεύθερους επαγγελματίες.

  • Προκαταβολή ποσοστού 30% του ΦΠΑ από μικρές επιχειρήσεις με βάση το τζίρο του προηγούμενου έτους.

  • Κατάργηση του Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας και του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας και θέσπιση του Φόρου Κατοχής Περιουσίας που θα καταβάλλεται ετησίως από όλους τους ιδιοκτήτες ακινήτων και θα αντιστοιχεί στο 0,1-02% της αντικειμενικής αξίας. (φόρος για όλο το λαό)

  • Εισαγωγή του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας στις μεταβιβάσεις νέων οικοδομών

  • Δραστική αύξηση των αντικειμενικών αξιών στα επίπεδα των αγοραίων τιμών.

  • Θέσπιση φόρου επιτηδεύματος που θα επιβάλλεται και θα εισπράττεται από τους Δήμους

  • Προτείνεται η καθιέρωση ενιαίου ΕΦΚ για τις 2 κατηγορίες πετρελαίων κίνησης και θέρμανσης.

  • Δραστική μείωση της επιβάρυνσης του πετρελαίου (Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης) για βιομηχανική και εμπορική χρήση (από 244,59 ευρώ ανά χιλιόλιτρο στα 30 ευρώ) με παράλληλη αύξηση της επιβάρυνσης στο πετρέλαιο θέρμανσης (από 18 Ευρώ σήμερα στα 30 ευρώ ανά χιλιόλιτρο)! Παράλληλα, προτείνεται να καταργηθεί η επιδότηση στο πετρέλαιο για γεωργική χρήση.

  • Κατάργηση του αγγελιόσημου. Δραστική μείωση της επιβάρυνσης του κόστους διαφημίσεων των επιχειρήσεων, με τη μείωση ή και πλήρη κατάργηση του ΕΦΚ και του αγγελιόσημου.

  • Να αυξηθούν κατά 1 μονάδα οι συντελεστές ΦΠΑ για να καλυφθεί μέρος του κόστους της μεταρρύθμισης. Αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ σε όλα τα είδη και υπηρεσίες (σήμερα είναι 4%, 8% και 18%), προκειμένου να αναπληρωθούν απώλειες από την κατάργηση ή μείωση άλλων συντελεστών. Ακόμη, η επιτροπή προτείνει την κατάργηση του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ 4% που ισχύει για τα βιβλία, τις εφημερίδες, τα περιοδικά και τα θέατρα και των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, που εφαρμόζονται σε νησιά του Αιγαίου (Δωδεκάνησος).


Πολλές από τις παραπάνω προτάσεις ήδη έχουν νομοθετηθεί.
Το συμπέρασμα που πρέπει να βγάλουμε είναι ότι κάποιοι που έχουν αναλάβει εργολαβικά την ενημέρωση των πολιτών, φαίνεται να έχουν επιλεκτική μνήμη.
Οι εργαζόμενοι όμως έχουν και μνήμη και συνείδηση για το τι συμβαίνει. Είναι καθαρό για το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα ότι οι κυβερνήσεις της Ν.Δ είναι καρμπόν αυτών του ΠΑΣΟΚ. Ότι οι αψιμαχίες μεταξύ τους για επικοινωνιακούς λόγους δεν μπορούν πλέον να πείσουν. Χέρι με χέρι υλοποιούν διαφωνώντας, την πολιτική που έχουν συμφωνήσει στο όνομα της Ε.Ε. και των νόμων της αγοράς, της ανταγωνιστικότητας κ.τ.λ.

Στα χρόνια τούτα έχει συντελεστεί η μεγαλύτερη αναδιανομή του πλούτου υπέρ του κεφαλαίου και αυτό μόνο με νομοθετικές ρυθμίσεις του κράτους.

Η Ε.Λ.Ν.Λ. διαφωνεί κάθετα με την υλοποίηση των μέτρων της συντηρητικής αναδιάρθρωσης του φορολογικού συστήματος γιατί αυξάνει τις αδικίες προς τους πολλούς και τα οφέλη για τους λίγους.
Οι δικές μας προτάσεις για ένα φορολογικό σύστημα, πιο δίκαιο που δεν φορτώνει μονομερώς τα βάρη στους χαμηλόμισθους, τους συνταξιούχους και τα μικρομεσαία στρώματα, είναι οι εξής:

1. Αφορολόγητο όριο 15.000 για κάθε φορολογούμενο προσαυξημένο ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση κατά 5.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο μέλος. Ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή του.
2. Την παρακάτω φορολογική κλίμακα.
 

ΚΛΙΜΑΚΙΟ

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΣ

ΦΟΡΟΣ

Σ Υ Ν Ο Λ Ο

ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ

ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ

ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ

ΦΟΡΟΥ

15.000

0

0

15.000

0

1.000

2

20

16.000

20

1.000

4

40

17.000

60

1.500

6

90

18.500

150

1.500

8

120

20.000

270

2.000

10

200

22.000

470

2.000

12

240

24.000

710

2.000

15

300

26.000

1.010

2.000

18

360

28.000

1.370

2.000

21

420

30.000

1.790

2.000

24

480

32.000

2.270

2.000

27

540

34.000

2.810

2.000

30

600

36.000

3.410

2.000

34

680

38.000

4.090

2.000

38

760

40.000

4.850

2.000

42

840

42.000

5.690

2.000

46

920

44.000

6.610

2.000

50

1.000

46.000

7.610

2.000

55

1.100

48.000

8.710

2.000

60

1.200

50.000

9.910

ΥΠΕΡΒΑΛΛΟΝ

65

 

 

 

 

3. Διατήρηση των εκπτώσεων από τα έσοδα στο ύψος του 100% των δαπανών (ιατρικές και νοσοκομειακές δαπάνες, ενοίκια, ενοίκια και δίδακτρα παιδιών που σπουδάζουν, τόκοι για την αγορά πρώτης κατοικίας), καθώς και τα έξοδα που βαρύνουν άτομα με ειδικές ανάγκες και αναπηρία.
4. Κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης ορισμένων κατηγοριών εισοδήματος και ένταξή του στην ενιαία κλίμακα εισοδήματος.
5. Ουσιαστική λειτουργία του πόθεν έσχες που να καλύπτει:

• Την αγορά ομολόγων έντοκων γραμματίων
• Αγορά μετοχών
• Κεφάλαιο ίδρυσης και αύξηση κεφαλαίου ΑΕ και ΕΠΕ
• Καθορισμός κριτηρίων πολυτελούς διαβίωσης
• Ονομαστικοποίηση όλων των μετοχών.

6. Λογιστικός προσδιορισμός του φορολογητέου εισοδήματος με βάση τα τηρούμενα βιβλία.
7. Κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών του μεγάλου κεφαλαίου.
8. Δημιουργία βιομηχανικών πάρκων με κρατική χρηματοδότηση.
9. Ολοκλήρωση του Εθνικού Κτηματολογίου. Οι αντικειμενικές αξίες να οριστικοποιούνται μέχρι 31.12 κάθε έτους. Φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας και αύξηση του αφορολόγητου ορίου για τη μετάβαση της μικρής ακίνητης περιουσίας.
10. Μείωση των έμμεσων φόρων, ιδιαίτερα εκείνων που βαρύνουν τη λαϊκή κατανάλωση. Μηδενικός συντελεστής ΦΠΑ για τα είδη λαϊκής κατανάλωσης, σχολικά είδη και φάρμακα.
11. Μείωση δημοτικών τελών, αύξηση κρατικής χρηματοδότησης στους Ο.Τ.Α., κατάργηση των διοδίων.
12. Αποδέσμευση της υποβολής φορολογικών δηλώσεων παρακρατούμενων φόρων από την υποχρεωτική καταβολή των φόρων.
13. Κατάργηση κάθε είδους «χαριστικών» περαιώσεων. Αξιοποίηση του μηχανογραφικού συστήματος και των νέων τεχνολογιών.
14. Επανασχεδιασμός των εντύπων δηλώσεων, πλήρης εναρμόνισή τους με το λογιστικό σχέδιο για τα νομικά πρόσωπα. Δήλωση περιουσίας και εισοδήματος για φυσικά πρόσωπα.
15. Κωδικοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας.