ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ
 

Εισηγητής:  Παναγιώτης Παναγιωτίδης
Πρόεδρος Ένωσης Λογιστών Λάρισας
Μέλος Δ.Σ. της Π.Ο.Λ.

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ - ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΕΣ
Η σταθεροποίηση και το βάθεμα των ποιοτικών χαρακτηριστικών της κοινής δράσης εργατών και φοιτητών-σπουδαστών-μαθητών σε κατεύθυνση σύγκρουσης με την πολιτική που θέλει την Παιδεία δέσμια των μονοπωλίων, αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία.

Η ανάγκη κάθε εργαζόμενος να συνειδητοποιήσει ότι «η Παιδεία πρέπει να γίνει υπόθεση της εργατικής τάξης» αναδεικνύεται αυτή τη φορά, μπροστά στις αγωνιστικές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν συνδικάτα, σπουδαστικοί-φοιτητικοί σύλλογοι, ενώσεις γονέων κτλ. κλιμακώνοντας τη δράση τους ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος.
Είναι καθαρό ότι για την αστική τάξη, η συνταγματική αναθεώρηση θα αξιοποιηθεί ως μοχλός ραγδαίας επιτάχυνσης της πλήρους παράδοσης της Παιδείας στους νόμους της αγοράς. Με την αναθεώρηση του άρθρου 16 θα μπει και η τυπική σφραγίδα του νόμου στη διαδικασία που εξυπηρέτησε η συνθήκη της Μπολόνια, στηρίζει ο νέος «νόμος-πλαίσιο» για την ανώτατη εκπαίδευση, δηλαδή το «κόψιμο» και «ράψιμο» της εκπαιδευτικής διαδικασίας με βάση τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Η «εξαφάνιση» απ' το Σύνταγμα φράσεων όπως «η σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται» ή «η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου» θα παρασύρει τα δημόσια ιδρύματα στον «κατήφορο» του ανταγωνισμού με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, θα ενισχύσει τη σχέση τους με τις επιχειρήσεις, θα παρέχουν εκπαίδευση με πληρωμή. Είναι σαθρά τα επιχειρήματα όσων μιλούν για δικαίωμα «επιλογής» μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών ιδρυμάτων, αφού η «ελεύθερη αγορά» σαρώνει τα «δικαιώματα» και δημιουργεί «ευκαιρίες», που καθορίζονται κάθε φορά από το ...βάρος που έχει το «πουγκί» κάθε οικογένειας.
 

Πατήστε για να δείτε ολόκληρο το κείμενο.